Recent Activities

  • Rucksacksepp

    Replied to the thread Steam oder GOG Version?.
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    Servus,
    Natürlich. Dazu einfach nur den (in deinem Fall jetzt) GoG Patch nehmen. Ein Event läuft im Moment gar nicht. Der letzte war im Januar, der wird aber immer mal wieder starten. Der Nächste/Neue kommt im Monat August. So oder so aber: Die Dinger…
  • Heinrich Bhaal

    Replied to the thread Steam oder GOG Version?.
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    Guten Morgen,
    vielen Dank für die Antworten.
    Kann ich auf den letzten PAtch auch Standalone bekommen? Oder wenn ich Kapitel 7 installiere, dann startet automatisch das Event?

    Zu Windows 7 und Steam. Bei mir ist nur ein Timer abgelaufen, aber trotzdem ist…
  • Rucksacksepp

    Replied to the thread Steam oder GOG Version?.
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    Das war mal wieder nur so eine halbwahre Geschichte seitens Valve, um einige Leute noch zum Wechsel zu bewegen. Bis jetzt funktioniert Steam noch auf Windows 7, hat Zugriff auf den Shop und auch auf die Community Hubs. Allerdings bekommt der Client keine…
  • Demonmegi

    Replied to the thread Steam oder GOG Version?.
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    […]

    Nimm das Spiel von GOG. Steam wird auf Win7 nicht (mehr) laufen.
  • Rucksacksepp

    Replied to the thread Steam oder GOG Version?.
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    Hi
    ob Steam oder GoG ist komplett egal. Beide gleich mit denselbe Wehwechen. Mit Patch natürlich dann deutlich besser.
    Für die Steam/GoG Version gäbe es das komplette Modpaket, bei dem man dann im Spiel einfach die jeweilige Geschichte auswählt. In der…
  • Heinrich Bhaal

    Posted the thread Steam oder GOG Version?.
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    Guten Tag Soamigos Forum,
    als Kind bin ich nie weit im Spiel gekommen und konnte das dritte Kapitel niemals triggern.
    Somit es nie zu Ende spielen. Trotzdem hat mich das Spiel seitdem fasziniert und ich mich damals deswegen hier angemeldet und den weiteren…
  • Rucksacksepp

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    Found the reason. Use the character.pas from the attachment.
    Then on the map where you need the rat this way. Use a trigger before that passage with player.addtitle(puzzlegame); and deactivate all over triggers which are for leaving the map.
  • Edrit_Kolotit

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    I already tried that, it doesn't work. Then the trigger will work on the character, on NPCs and on uncontrollable summons, but will not react on the rat. Adding doors "addtitle(IgnoreStealth)" is pointless.
  • Rucksacksepp

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    If you leave out the "ifcurrent", maybe the trigger activates, when crossing it with the rat?
  • Edrit_Kolotit

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    *feels like he is filled with the wisdom of all the billions of years of life of the Universe* I thought so! XD

    I had an idea with several tricky mechanics (and I figured out how to implement all of them with the existing capabilities, even without…
  • Rucksacksepp

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    IQ 500 idea: Don't create a new spell in spell1.pas :engel:
    Actually I don't exactly know why since the RotatingBlades Spell via addtitle(blades) works.

    In your place I would edit the Source code. Adding a special token would work but how would you check for if…
  • Edrit_Kolotit

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    I checked, everything works now, but: 1) If I create a spell in spell1.pas (without changing anything in spell.pas - which may be my mistake) -
    cannot give the spell to the player.
    ===========



    Oh, another question, but this time it’s more important: Is it…
  • Rucksacksepp

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    Seems like it. As I've tested your spells.pas, Poisonball was translated.
    You could try to use a text.ini from another language to see if it's the text.ini.
  • Edrit_Kolotit

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    It sounds very strange. But the problem is definitely on my side. Gremlins are playing pranks, I guess XD

    Thanks for the help :)

    Actually, the original problem was that a new spell (for the test) was not given to the player. At first I thought that the icon…
  • Rucksacksepp

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    Just renaming one in text.ini does work.
    Renaming Charge to Test and adding Test=Test to text.ini works.
    Renaming the spell to an existing one does also work, but you will have 2 spells then when addtitle(xy).
  • Edrit_Kolotit

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    Try the following: 1) Rename any spell directly to Spell.pas (by adding a new name to text.ini) 2) The same thing, but taking the existing name from text.ini 3) The same thing, but renaming one of the existing ones to text.ini It is possible that there…
  • Rucksacksepp

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    Strange thing. I'd need to see your spells.pas to find the error.

    Normal Summon Spells need another initialization in anidemo.pas. Summon Skeleton works in another way with a summon guid and a sprite object which is placed on the map, since these…
  • Edrit_Kolotit

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    There's a problem.

    The game cannot pick up the spell name from text.ini. I'll try to explain.

    For example, I would like to rename a spell.

    class function TFirefly.GetName: string;
    begin
    result := '***';
    end;

    1) If "***" is something from an already existing…
  • Rucksacksepp

    Replied to the thread DoA - Kapitel 2 / Komplettlösung.
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    Da sage auch ich danke. :biggrin1: